Oplevelsen bag Geberit AquaClean

Fra familievirksomhed til europæisk markedsleder

Geberit har skabt historie i 150 år. Da Caspar Melchior Albert Gebert åbnede en blikkenslagervirksomhed i Rapperswil-Jonas gamle bymidte i Schweiz tilbage i 1874, kunne ingen have forestillet sig, at det ville blive en global virksomhed en dag. Spol godt hundrede år frem til 1978, og Geberit demonstrerede allerede sin store sans for innovation ved at indse, at douchetoiletter var fremtiden for personlig hygiejne. Mens reaktionen på nyskabelsen med douchetoilettet var noget afdæmpet i Europa, blev det hurtigt almindeligt i japanske husholdninger. Takket være mange års forskning inden for douchetoiletter er det lykkedes for Geberit konsekvent at udvikle og perfektionere sine teknologier. Dette har resulteret i produkter, der tilbyder maksimal komfort, bekvemmelighed, design og kvalitet – og har glædet kunder over hele verden i 45 år.

Udforsk AquaClean douchetoiletternes historie.

Historien om douchetoilettet i billeder

Da Geberit lancerede Geberella douchesædet tilbage i 1978 og Geberit-O-Mat komplet WC-systemet et år senere i 1979 som det første Geberit toilet med integreret douchefunktion, der kombinerer praktisk talt alle funktionerne i et toilet og et bidet, vakte emnet om personlig hygiejne opsigt over hele verden.

Japanerne, der er kendt for deres krævende krav til renlighed og personlig hygiejne, etablerede hurtigt et massemarked for dette nye produkt. Blot få år senere kunne de innovative toiletter ses i halvdelen af alle japanske husstande. I Europa tog det dog lidt længere tid for disse intelligente douchetoiletter at finde vej til badeværelserne.

Geberit fortsatte med at udvikle douchekonceptet og lancerede det første væghængte integrerede douchetoilet i Schweiz under varemærket Balena. Det væghængte douchetoilet kan kombineres med moderne cisterner foran væggen samt indbygningscisterner for at skabe et helt nyt look.

Historien om Geberit AquaClean Vigtige milepæle